خانه

خبرنامه

نام ونام خانوادگی:

پست الکترونیکی:

لوگوی ما

لینک به وب سایت بانک سخنرانی های شهید شیخ احمد کافی (ره)


 

السلام علیک یا امیرالمومنین (علیه السلام)

امام علی بن موسی الرّضا (علیهما السّلام) فرمود :

 كَمَالُ الدِّينِ وَلَايَتُنَا وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ عَدُوِّنَا.  بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏27، ص: 58

 کمال دین پذیرش ولایت ما و بیزاری جستن از دشمنان ما است. 

نظرات  

 
خدمتگذار سایت
0 # خدمتگذار سایت Y-m-d H:i
به نام خدا

با سلام

برادر گرامی و عزیز لطف بفرمایید قسمت زندگی نامه ایشان را که در سایت موجود است را با دقت مطالعه نمایید ، در آنجا چگونگی شهادت و دلایل آن را نقل کردیم ، ضمنا برادر گرامی شهید کافی حاج حسن آقای کافی الان مدیر عامل مهدیه تهران هستند ، برای اطلاع از نحوه شهادت حاج شیخ احمد کافی خدمت ایشان برسید ، با توضیحات ایشان این شبهه برایتان رفع می گردد.

ضمنا ، در کتاب شریف میزان الحکمة جلد 6 صفحه 71 بابی موجود است به اسم ( المومن شهید علی کل حال ) ، مومن در هر حالی شهید است ؛ به عنوان نمونه چند حدیث را از این باب کتاب میزان الحکمة نقل می کنم : رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند : من مات علی حب آل محمد مات شهیدا ؛ هرکه بر دوستی آل محمد بمیرد ، شهید مرده است.{ بحارالانوار جلد 68 صفحه 137 حدیث 76
امام صادق (علیه السلام) : من مات منکم علی هذا الامر شهید بمنزلة الضارب بسیفه فی سبیل الله ، هرکه از شما با اعتقاد به این امر ( ولایت) بمیرد شهید است و به منزله ی کسی است که در راه خدا شمشیر زند.


التماس دعا
پاسخ
 
 
علی اکبر احسانپور
0 # علی اکبر احسانپور Y-m-d H:i
بنده با عنوان سایت یعنی سایت شهید شیخ احمد کافی مخالفم

البته مرحو.م کافی فردی سخنران بود که قبل از انقلاب برای توده مردم سخنرانی های اخلاقی خوبی ارائه می داد ولی اصطلاح شهید برای ایشان را نمی پسندم. ایشان بطور معمول برحمت خدا رفتند و برای ایشان از در گاه خدا طلب مغفرت و اجر داریم ولی عنوان شهید را به هر کسی دادن ولو فوت معمولی اصلا کار درستی نیست.
پاسخ